Budapest hídjai

Gyönyörű fővárosunk a Dunán átívelő hidak látványával a világon egyedülálló, ezért is választották UNESCO világörökség részévé ezt a szakaszt. A vízről teljesen új dimenzióból láthatjuk a nevezetességeket. Szeretnénk bemutatni Nektek Budapest ikonikus hídjait északról dél felé haladva, ahogyan mi látjuk motorcsónakból!

Megyeri híd

Budapest legújabb hídját 2008-ban adták át, amely a Budapestet körülvevő M0-ás autópálya részét képezi. A híd 1862 méter hosszú, így Magyarország második leghosszabb hídja díja. Nevéről nem kis vitákat kiváltó internetes szavazás keretében lehetett dönteni.

Árpád híd

Margitsziget északi pontja felett szeli át a folyót. A híd érdekessége, hogy bővítésekor a meglévő hídszerkezet két oldalán új hídszakasz épült, így az Árpád híd tulajdonképpen három párhuzamos egységből áll.

Margit híd

A híd 1876-ban épült, Budapest második legrégebbi állandó hídja. A világháborúban felrobbantották és 1948-ban építették újjá és 2009-ben és állították vissza a híd csodás díszítőelemeit. A híd érdekessége, hogy az egyetlen, amely nem egyenes, hanem két része egymástól 165 fokos szöget zár be. a szokatlan geometriájának oka a szigetet összekötő hosszabbítás, amelyet két évtizeddel az építkezés után sietve illesztettek be az eredeti tervbe.

Lánchíd

Budapest dunai belvárosi szakasza a Szabadság híd és a Margit híd között a Világörökség részét képezi, amelynek legnevezetesebb ékessége a Lánchíd, amely Budapest ikonikus hídja. A főváros egyik fő jelképe és legrégebbi hídja. A Széchenyi Lánchíd Budapest legelső állandó átkelője volt a két városrész között, amelyet 1849-ben adtak át, építését gróf Széchenyi István indította el. A második világháborúban megrongálódott, többször felújították.  A híd kőoroszlánjairól számtalan legenda kering. Jelenlegi átépítése után az autóforgalmat megszüntették a hídon.

Erzsébet híd

Az Erzsébet híd nevét Sissi királynőről kapta. Budapest negyedik állandó hídja, amely kecsesen ível át a Dunán. Eredetileg épített szerkezete a második világháborúban annyira megrongálódott, hogy csak 1964-ben sikerült rekonstruálni, amely során a híd eredeti terveit nem tudták felhasználni, ezért a megnövekedett forgalom kiszolgálására új szerkezetet építettek.

Szabadság híd

Eredeti nevén Ferenc József híd, amelyet a második világháború idején felrobbantották, de ennek a hídnak a szerkezete sérült meg a legkevésbé, 1946-os átadásakor nevezték át Szabadság hídra. Bár az átépítés során sikerült a hidat eredeti formájában visszaállítani, megfelelő festés hiányában nem kaphatta meg jellegzetes zöld színét. Így a hidat szürkére festették, és csak 1984-ben nyerte vissza jellegzetes zöld színét, amely ma is látható.

Petőfi híd

A Petőfi híd Budapest déli részén helyezkedik el. A híd 1937-ben épült, eredetileg Horthy Miklós nevét viselte, amelyet felrobbantása utáni rekonstrukciót követően neveztek át. A híd megjelenését tekintve nem tartalmaz sok építészeti díszítőelemet, viszont Budapest forgalmának fontos része.

Rákóczi híd

A Rákóczi hid, korábbi nevén  Lágymányosi híd 1995-ben épült, Budapest második legfiatalabb hídja, amely az egyik legdinamikusan fejlődő déli városrész közlekedésének elengedhetetlen része. Közvetlenül mellette található a Déli vasúti híd, amely Budapest vasúti közlekedésének fontos útvonala.

error: Védett tartalom